Pavel Vrzala

Pavel Vrzala (*1980) pochází z Olomouce, dlouhou dobu žil v Praze, potom několik let v Sydney a Canbeře, aby se do Olomouce vrátil a začal se kromě jiného věnovat studiu fotografie na Institutu tvůrčí fotografie v Opavě.
Fotografie je pro Pavla možnost vyjádření vlastního pohledu na svět. Zachycuje souvislosti, které nejsou patrné na první pohled, a komentuje běžné situace, zároveň využívá znalost pozorovaného prostředí. Rád pracuje s černobílou fotografií, ať analogovou nebo digitální. V poslední době se zabývá i výrazně barevně laděnými snímky. Tematicky je asi nejvíce ovlivněn svou profesí architekta - zajímají ho nalezená zátiší, městské motivy a obecně prostředí, ve kterém žijeme.
Pavel měl příležitost prezentovat své fotografie mimo jiné na skupinové výstavě v Canbeře (2015, kurátor Sean Davey) a na hradě Sovinci (2016, kurátor Svatopluk Klesnil).

FOTOGRAFIE

obr. 31

náhled 31. obrázku

obr. 32

náhled 32. obrázku

obr. 33

náhled 33. obrázku

obr. 34

náhled 34. obrázku

obr. 35

náhled 35. obrázku

obr. 36

náhled 36. obrázku

obr. 37

náhled 37. obrázku

obr. 38

náhled 38. obrázku

obr. 39

náhled 39. obrázku

obr. 40

náhled 40. obrázku

Galerie obsahuje celkem 62 obrázků.
1-10   11-20   21-30   31-40   41-50   51-60   61-62  

Místo, kde žiju (2008-2015) ukazuje naše životní prostředí, které je utvářeno podle našich pravidel ve snaze organizovat ze zdánlivě potřebných prvků ve výsledku tvořících vizuální a prostorovou skládku.

V Autoportrétu (2016) se Pavel doslova snaží zachytit a uchopit sám sebe statickým médiem fotografie.

Nalezená Staveništní zátiší (2017) jsou záznamem proměny starého v nové, kdy zdánlivý nepořádek a dočasná skladiště vytváří neustále se vyvíjející organismus.

Pocitový Příběh noci jedna (2018) zprostředkovává čistotu právě padajícího sněhu ukrytou v temnotě noci spícího města.

Cyklus JÁ (2018) je sérií náladových expresivních momentek, experimentů pracujících se symboly umožňujících vizuální popis vnímání sebe sama v každodenních situacích.

Urban erotica (2016-2018) je krásná symbióza člověkem vytvořené struktury a přírodních elementů.

Cyklus Konec Železářství Norma (2018) zachycuje postupné ukončování provozu prodejny fungující 49 let v téměř nezměněném stavu v centru Olomouce.

Soubor 3 ilustrací (2016) k básním Jiřího Suchého, každodenní cesty a Olomouc, nebo snad jiné město a jiný příběh?

www.pavelvrzala.cz