na další stranu
Tomáš MladějovskýNA KUS ŘEČI S PANÍ S.Tak jsem zase po dlouhé době a určitě ne náhodou poseděl se svou starou známou, noblesní smrtkou. Pravda, už je sice trochu v letech, ale obléká se pořád elegantně, podobně jako Coco , do černé a mihotavě bílé, nejdřív mně v pondělí večer volala a ptala se, kamže tentokrát ve středu půjdeme a já na to, že do centra, tak kolem osmé, chvilku jsme se pochopitelně dohadovali, ostatně, tak je to se ženami vždy, ale nakonec, že prý nejlépe do Slávie, to proto, že ona ví, že to tam mám rád a protože se tam jednou za deset let také cítí dobře…, dělají tam silnou kávu a místo cukru nabízejí špetku nostalgie, nejlépe se sedí u okna, kde se mluví, kouká kolem a jen tak pábí a líně pije, žádný antikafkiády, krajky a rajky, něco ze Zoon Politicon a nic z Unie, jen prostě sado-maso Sacher a hříšná pouta ze šlehačky, mlžné cesty nahodilosti a na nich předlouhé zkratky, trocha Absintu a jestli ne, tak ty mně taky… a výhled, kdo ho má, ejhle, tady ho máte, výhled na Hradčana…, pardon, na to bych málem zapomněl, neopakovatelný tanec stínohry pokroucených tonetek a všude plno krásných nejenom českých hrdých a emancipovaných i navoněných žen s ohromnými ňadry a kabelkami, je jich stále více než mužů, takže troufale můžeme říkat, tu ne a k té bychom jen rádi přivoněli, je jich tolik, že nikdo nezjistí, kolik vlastně a kdo je ztratil nebo včera miloval až do rána.
Z druhé strany kavárny je výhled na Národní, do kterého se chodívalo jako na rodinnou slavnost, nejdřív se celá rodina okoupala v jedné vodě ve vaně, děti šly na mikve jako první a každý, kdo pak do kapličky vstoupil, voněl a choval jako slušně vychovaný host…, dnes se tam chodí v teplákových soupravách a většina ani neví na co přišla a tak se po prvním dějství jak trhovci v dešti kvapně vytrácejí do hostince za Karlův most, dámy se chichotají a podnikatelé mají žízeň…
„Ale, to víš, znáš to a nefoť mě, ale tobě to moc sluší a kdybych nevěděl, kdo jsi, tak bych se tě pokusil, no, asi bych tě sbalil.“
Prohrábla si rozpačitě hřívu dlouhých černých vlasů a tvářila se jako žena v závěru romantické trilogie, jako žena, která už ví, že její velká láska se s ní rozchází. RUŠNÉ BŘEZNOVÉ ÚTERÝ
V roce 1923 šel malostranský daňový úředník v půl dvanácté domů
Robert Musil pomalu usrkával své oblíbené těžké maďarské červené,
Náhle dva básníci z té vřavy kvapně odcházejí |
|
|
Vidíte zjednodušenou podobu stránek.
Chcete-li mít stránky zobrazené v plné kvalitě, použijte takový prohlížeč, který podporuje moderní standardy používané na těchto stránkách a současně si zapněte ve svém prohlížeči podporu JavaScriptu.